اکنون رفتارها را مشخص و تعیین میکنیم و در همین حال با موارد جدیدی در اپ اینورتر آشنا میشویم. نخستین چیز رویّه است.
رویه دنباله رویدادهایی است که در پروژه یکبار تنظیم میشود و در همه موارد مشابه به آن استناد میگردد، تا لازم نباشد آن رفتار تکراری را بارها و بارها بنویسیم.
در این بازی دو رویه داریم:
1- حرکت موش کور: که به صورت تصادفی در جایی از بوم خود را نشان میدهد.
2- تازه شدن امتیاز: که نوشته امتیاز را در برچسب امتیاز تازهسازی میکند.
در قسمت ویرایشگر بلوک از قسمت (Built-In)، کشوی رویدادها ( Procedures) را باز میکنیم. ساخت روِیّه (to procedure) را بیرون میکشیم و نام آن را به حرکت موش کور(MoveMole) تغییر میدهیم.
بلوک حرکت موش کور (MoveMole) برچسب انجام دادن (do) دارد، که شرح رویّه را در آنجا میگذاریم. اینجا دو شرح دهیم: جای قرارگیری موش در روی بوم از نظر ارتفاع و عرض. برای هر کدام مقداری بین 0 و 1 قرار میدهیم. اینکار را با استفاده از ( بخش بندی تصادفی: random fraction ) و بلوک ضرب (multiplication) و منها (subtraction) انجام میدهیم. اینها را در کشوی ریاضی (Math) پیدا میکنید.
نتیجه کارتان باید شبیه به تصویر زیر باشد:
بقیه در قسمت چهار
آموزش(9) ساختن اپلیکیشن موش بازیگوش با اپ اینورتر(3)
آموزش(8) ساختن اپلیکیشن موش بازیگوش با اپ اینورتر(2)
آموزش(7) ساختن اپلیکیشن موش بازیگوش با اپ اینورتر(1)
آموزش (6): ادامه ساخت اپلیکیشن گربه سلام.
آموزش (5): ساخت اپلیکیشن گربه سلام
موش ,کور , ,رویّه ,امتیاز ,بلوک ,حرکت موش ,موش کور ,to procedure ,را در ,در قسمت
درباره این سایت